Otyłość to nie wyrok – znajdź rozwiązanie.

Jak często zastanawiasz się nad tym co jesz? Czy zdarza Ci się liczyć kalorie w posiłku lub dobierać produkty tak, by właściwie odżywiały Twój organizm? Pewnie, jak większość z nas, odpowiesz : nie…. Prawdą jest, że bardzo małą wartość przypisujemy jakości naszego jedzenia. Nic dziwnego, bo i kiedy znaleźć na to czas. Ciągła gonitwa praca – dom, dom – praca sprawia, że chcemy posiłki przygotować szybko i często także tanio.

Wynikiem tych wszystkich czynników często staje się, niechciana a jednak realna, otyłość. Jedną z głównych przyczyn tej groźnej choroby jest niewłaściwe odżywianie się. Pamiętajmy jednak, że to jeszcze nie jest wyrok. Zawsze jest dobry moment na zmianę swoich złych nawyków żywieniowych. Dzięki stosowaniu kilku prostych zasad możesz uniknąć problemów z wagą, a ponadto cieszyć się pięknym ciałem i dobrym humorem każdego dnia!

Najważniejsza jest regularność. Staraj się spożywać odpowiednią ilość posiłków (najlepiej 5) o w miarę stałych porach dnia. To zapewni twojemu organizmowi stały dopływ energii potrzebny na każdy dzień. Dbaj o różnorodność swoich posiłków, jedz warzywa i owoce codziennie, dostarczą ci one wszystkich niezbędnych witamin. Różnorodna dieta zapewni odpowiedni poziom składników mineralny i substancji odżywczych. Zamień tłuste mięsa i wędliny na zdrowe tłuste ryby morskie a smalec i masło na oleje roślinne . Śmietanę dobrze zastąpić odtłuszczonym jogurtem. Szybko sam dostrzeżesz różnicę i pokochasz tę zamianę! Spożywaj tzw. zdrowe węglowodany, czyli makarony razowe, ryż brązowy, chleb z mąki z pełnego przemiału. Ważne dla zdrowej diety jest także jedzenie nasion roślin strączkowych, które są dobrym źródłem białka. Wodzie powiedz zdecydowane: Tak! Jej funkcja w naszym organizmie jest nieceniona. Pij dużo wody i niewielkimi porcjami, staraj się nie dopuszczać do uczucia pragnienia, gdyż świadczy to o częściowym odwodnieniu. Dla odmiany unikaj za to soli. Jest ona nam potrzeba ale nie w nadmiarze! Dla równowagi zachowaj także umiar w spożywaniu alkoholu. Jak każdy nadmiar, także nadmiar substancji alkoholowych, jest szkodliwy dla organizmu, nawet uszkadza jego narządy.

Alternatywą dla zapracowanych, leniwych czy po prostu ,,niezdolnych kucharzy” jest także przejście na dietę, którą można zwyczajnie zamówić… do domu! Czy słyszałeś już o cateringu dietetycznym popularnym w Warszawie? Szeroka oferta dań, dostosowana do twoich wymagać zaspokoi zarówno potrzebę głodu, zapewni odpowiednie odżywienie oraz pozwoli zaoszczędzić cenny czas. Dzięki cateringowi dietetycznemu nie musisz martwić się o regularność twoich posiłków ani liczyć kalorii, gdyż wszystko zrobią za ciebie dyplomowani dietetycy. Nie bój się dbać o swoje zdrowie! Pamiętaj, że otyłość to nie wyrok. Nie musisz nawet wychodzić z domu ani spędzać mnóstwa godzin w kuchni by dbać o swój organizm.